Piątka wspaniałych z 3 LO

Piątka wspaniałych z 3 LO

W ramach Uniwersytetu Humanistów na Uniwersytecie Śląskim działa Uniwersytet Młodych Naukowców. To elitarna grupa 25 uczniów z różnych szkół średnich województwa śląskiego. Wśród nich pięcioro uczniów z 3 LO im. C.K. Norwida w Będzinie: Igor Sosiński, Adrianna Wacławczyk, Karolina Książczyk, Ewa Matecka i Alicja Piechniczek. Aby otrzymać indeks, wykonali pod kierunkiem swoich nauczycieli projekty humanistyczne z języka angielskiego i z języka polskiego, które znacznie wykraczają poza szkolny program. Pokonali konkurencję już w pierwszym etapie i mają to! Studiują pod opieką indywidualnych tutorów wybrane przez siebie specjalności. Właśnie rozpoczęli drugi semestr. Z dumą pogłębiają swoją wiedzę językową, kulturową, literacką, teatrologiczną, filmoznawczą oraz wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji społecznej, psychologii i pedagogiki. Młodzi studenci z 3 LO z błyskiem w oku komentują swoje doświadczenia.

Jak oceniacie pracę jeden na jeden z tutorem?

Na początku mnie to peszyło. Ten dialog z wybitnym naukowcem, który poświęca mi całą uwagę. I traktuje po partnersku. Teraz wiem, że jest to świetny styl pracy, bo prowadzi mnie ktoś, kto jest inspiracją do samodzielnego myślenia.

Ktoś, kto skłania do tworzenia i pobudza kreatywność. Fascynuje mnie ciekawość, dokąd zaprowadzi proces myślowy czy zadanie, nad którym pracuję pierwszy raz w życiu.

Co podoba się wam najbardziej?

Indywidualne, spersonalizowane podejście tutora do studenta, praca, która podąża za tokiem myślenia bez sztywnych, ograniczających ram. Rozwijanie kompetencji humanistycznych. Łatwiej interpretować zjawiska kulturowe otaczającego świata. Zajęcia kształtują otwartość w spojrzeniu na sztukę, co bardzo cenię, ponieważ wiążę swą przyszłość z naukami humanistycznymi.

Wszystko jest cenne: i warsztaty, w czasie których mogę doświadczyć, na czym polega praca tłumacza i zajęcia z kultury języka. Bardzo cenię pracę z tutorem rozwojowym, który pozwala mi wnikliwie spojrzeć w głąb siebie, poznać mocne strony, by je doskonalić.

Niekiedy temat jest tak fascynujący, że chcę, by ta sesja nigdy się nie skończyła…